neděle 19. února 2017

52 týdnů

   Určitě to znáte.Vy všichni, kdo se věnujete kreativní činnosti a využíváte sociální sítě ke komunikaci se stejně "postiženými" kolegyněmi.  Čas od času se objeví na sociální síti nějaká výzva ke společnému tvoření. Málokdy se zúčastňuji. Na první pohled se to sice nezdá, ale pokud se má tvořit na nějaké téma, je to často  těžší než tvořit podle vlastní fantazie. Musíte se na dané téma naladit a mnohem více přemýšlet, jak splnit podmínky zadání a zároveň abyste byli s výsledkem spokojeni.

   Jak už někteří víte, hrozně ráda tvořím, miluji scrapbooking, občas maluji.... Tvořit podle vlastní fantazie je super. Buď už předem mám nějakou konkrétní představu nebo mám v hlavě představu jen rámcovou a dílo dotvářím za pochodu. Nejčastěji večer před spaním v posteli vymýšlím, co bych mohla vytvořit, jaký postup zvolit a jak by měl vypadat výsledek. To je ta pravá pohoda k přemýšlení o věcech, které mi dělají radost. Jindy mě zase třeba inspiruje nějaká ozdoba, třeba výřez, a už mi v hlavě běží nápad, který hned zrealizuji. Tohle mě strašně moc baví ..... realizovat svoje představy. To je pro mě to pravé ořechové.

   Na rozdíl ode mě některé kolegyně velmi rády tvoří z tzv. kitů - sad pro tvoření. Tento způsob mě moc nebaví, protože svazuje. Nemám u toho tu volnost, kterou potřebuji.
Stejná volnost mi chybí, když se tvoří podle zadaného sketche. Pro ty, co neví, sketch je vlastně vzor, rozložení stránky. Tohle je například sketch na blahopřání:



   Sketche jsou dobrá věc hlavně pro začínající scrapařky, když nevědí, jak na to nebo nemají vlastní fantazii. Na internetu se jich dá najít spousta. Někdy je právě na sociální síti výzva k tvoření podle zadaného sketche. Párkrát jsem se zúčastnila, ale příliš mě to nezaujalo.  Ale připouštím, že to je zajímavé tvoření a nevylučuji, že se zase někdy nezúčastním. Nebo sketche využiji, když dojde fantazie. Nikdy neříkám  nikdy.

   Jindy se objeví na sociálních sítích soutěže či výzvy, kdy bývá vyhlášeno např, nějaké téma a je v zadání, zda se má vytvořit scrapbooková stránka, kartička, přání.   Jsou to skvělé akce, protože člověk má možnost porovnat svou tvorbu s kolegyněmi a  v tomto jsou sociální sítě nezastupitelné, Bez nich bychom se nemohly tak často setkávat a ukazovat si výsledky svého tvoření, radit si a učit se od druhých ani v rámci republiky, natož v rámci celého světa. Ať si kdo chce jakkoliv kritizuje sociální sítě, v tomto na ně nedám dopustit.

   Na počátku tohoto roku založila skvělá scrapařka a designérka Marta Lapkowska na Facebooku skupinu Maremi´s Creative Cafe. Každý týden vyhlašuje téma (první písmena témat jdou podle abecedy) a tvoří se na kartičky. Není to soutěž, ale kdokoliv zde může ukázat svou tvorbu. O Martě Lapkowské napíšu podrobněji jindy, dnes jen to, že je velmi známá a tak není divu, že skupina už má přes 5 000 členů z celého světa. Tahleta aktivita je mi nejbližší a nejraději bych si udělala celou sbírku kartiček. Za celý rok jich bude 52, Nevím, jestli se mi to podaří. Ale každopádně této výzvy se chci účastnit.

   Tak mi držte palce, na konci roku vám řeknu, kolik kartiček jsem zvládla.

Děkuji za návštěvu :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat